Body Stress Release - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Linda Heskes - WaarBenJij.nu Body Stress Release - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Linda Heskes - WaarBenJij.nu

Body Stress Release

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

27 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Wilderness

Het wordt toch echt tijd dat ik jullie meer vertel over BSR. Ik ben over 2 maanden al thuis!

Jullie weten natuurlijk al dat ik van mijn whiplash, vermoeidheid en stijve onderrug ben af gekomen. Het is interessant te zien dat mijn medestudenten ook weer hele andere ongemakken hadden en door BSR enorm geholpen zijn. De een had een hernia die niet geopereerd hoefde te worden, de ander jarenlang hoofdpijn, de volgende constipatie en uitstraling van pijn in haar linkerbeen. Nou ja, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar hoe werkt het nou eigenlijk, wat is de filosofie erachter? Eens kijken of ik het inmiddels ook in het Nederlands kan vertellen. Het wordt hoog tijd om me daar op voor te bereiden.

Als het lichaam te maken heeft door overbelasting door stress (zie een vorige blog), is er sprake van body stress. Op het moment dat dit gebeurt, zetten de spieren zich automatisch vast om het lichaam te beschermen. Dit heb je dus zelf niet in de hand. De vastgezette spierspanning heeft een belemmerende werking op het zenuwstelsel. De communicatie via de zenuwen van en naar onze hersenen verloopt niet meer optimaal. Met als gevolg klachten als stijfheid in gewrichten, pijn, zwelling, bewegingsbeperktheid, vermoeidheid of gevoelloosheid.

De BSR practitioner kan middels een spierrespons-test de exacte locatie en richting van de body stress bepalen. Vervolgens wordt met milde, doeltreffende, handmatige impulsen op de gevonden locaties de stress of spanning vrijgemaakt. De hersenen krijgen door deze opeenvolgende precieze impulsen het sein om de opgebouwde spanning los te laten. De communicatie van de hersenen met de rest van het lichaam via de zenuwen zal hierdoor verbeteren en het zelfhelend vermogen wordt gestimuleerd. Dit is hetzelfde principe dat optreedt bij botbreuken en wonden.

Hoezo logisch? Er is hier een wereld voor me open gegaan en ik hoop straks vele mensen te kunnen helpen bij het verdwijnen van veel verschillende klachten. Want nog iets….. je lichaam geneest zichzelf, ik geef straks alleen een ‘zetje’ in de goede richting.

Verder hebben we weer een lekkage… Maar het uitzicht hier vergoedt alles. Bijna dagelijks zien we hier nu walvissen en een zeehond doet zijn middagdutje hier op strand.

Plesier!
xl

ps Ohja, bijna vergeet ik te vertellen dat er in onze 'stamkroeg/restaurant' nu iedere vrijdagavond gedanst kan worden..... waar spontane acties al niet goed voor zijn.

  • 04 Augustus 2011 - 19:23

    Anita:

    Ha zus, probeer te skypen, maar je zit niet achter je computer. Morgenavond weer proberen? Vakantie was heerlijk. Niet zulk weer als anders, maar wel een supervakantie gehad! Stuur je wel een paar foto's.
    Dikke kus Anita

  • 08 Augustus 2011 - 15:43

    Cecile Vollebregt:

    Hallo Linda, ik volg alles van je. Bekijk foto,s o.a. lekkage.Ie heb een pracht tijd daar in Afrika.Leert veel over je studie en het is genieten daar. Groeten cecile.

  • 08 Augustus 2011 - 19:42

    Trees Nederpelt:

    Als je dit leest is het de gewoonste zaak van de wereld, maar je moet er maar opkomen. De natuur zal daar ook wel prachtig zijn. Met de walvissen en zeehonden, die zie je hier echt niet. Leer ze lekker en geniet van alles.
    Groeten van Trees Nederpelt

  • 16 Augustus 2011 - 18:54

    Els:

    oh wat moet het gaaf zijn om elke dag walvissen e.d. te zien. Waar blijven mijn foto's van mensen in zuid afrika???

  • 06 November 2011 - 10:11

    Maricha Tervoort:

    Hai Linda,
    Ik kwam je per toeval tegen. Wat heerlijk voor je , dat je van je klachten af bent. Ik ben erg benieuwd hoe je zelf hiermee gaat werken. Ik zou wel weer eens wat willen bijkletsen. Hoe gaat het met don? Mijn e-mail is : Roesal1@gmail.com .Liefs Marich

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Linda

Volg mijn belevenissen tijdens mijn verblijf van 5 maanden aan de Body Stress Release Acedemy in Rondevlei, Zuid-Afrika.

Actief sinds 17 Mei 2011
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 19703

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 26 September 2011

Linda in (de) Wilderness

Landen bezocht: