Dolfijnen - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Linda Heskes - WaarBenJij.nu Dolfijnen - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Linda Heskes - WaarBenJij.nu

Dolfijnen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

18 Mei 2011 | Zuid-Afrika, Wilderness

Nu op een andere weblog want het lukte allemaal niet zoals ik wilde. Hopelijk nu wel (afgezien van het kaartje en de dubbele foto's) en ik hoop ook dat iedereen me kan vinden en de foto's kan zien.
Sinds 2 dagen zien we 2x per dag, om 8.15 en 17.00 de dolfijnen langs komen, net achter de branding. Echt heel gaaf! Ik probeer ze te fotograferen als ze springen maar dat is nog niet zo gemakkelijk. Vanaf augustus worden hier ook walvissen verwacht, dat lijkt me helemaal geweldig.
Door de week ben ik intensief met de opleiding bezig. Naast de anatomie ben ik na school ook veel bezig met het oefenen op elkaar. Het gaat best snel, we leren nu al de beginselen van het ‘gewiebel’ met de voeten en we oefenen zelfs al een release op Ewald. Best eng hoor, maar het ging goed vandaag! Yes, dan ben je net een klein kind, wat wil ik het toch graag leren. Het lijkt me straks fantastisch te gaan doen.
Verder lekker een stuk hiken of langs het stand wandelen en afgelopen weekend de bus teruggebracht naar Kalitzdorp, voorbij Oudshoorn. Schitterende tocht met een paar hele mooie bergpassen, echt genieten. Zondagavond verjaardagsfeestje van een van de studenten, volgende week verjaardagsbraai bij ons thuis omdat mijn buren, zowel Anna uit Zweden, als Marianne uit NL jarig zijn (geweest). Bring & share braais zijn hier gebruikelijk. Wel een beetje vreemd, gastvrouw als ik ben, maar je neemt dus je eigen vlees en drinken mee en een salade oid en het feest akn beginnen. Het scheelt wel veel tijd! Nu kan ik zaterdagmiddag gewoon mee met de hike.
Wat ik hier heel lastig vind is het contact met 'the coloured people', zoals ze hier genoemd worden. Je voelt je zo vreselijk rijk als je langs rijdt en in je auto en je weet dat het te gevaarlijk is om ze een lift te geven.... ik geloof niet dat ik in zo'n land voor altijd zou willen wonen. Maar voor 5 maanden... fantastisch tot nu toe!


  • 18 Mei 2011 - 20:57

    Karina:

    Hee Linda,
    gaaf je foto's, ik heb me meteen "opgegeven" om een mailtje te krijgen bij nieuwe updates. Heel veel succes en plezier met je opleiding daar zo ver weg!

    Groetjes,
    Karina

  • 18 Mei 2011 - 21:13

    Yvonne:

    Ik heb me ook opgegeven! Leuk om je belevenissen te lezen, en wat een prachtige foto's!
    Groetjes, Yvonne(LR)

  • 19 Mei 2011 - 08:17

    Marjolein Van Bijnen:

    Ha Linda,

    Ik probeerde je al te mailen, maar tot nu toe niet gelukt. Als je nog een emailadres hebt, dan hoor ik het graag. Wat een gaaf avontuur! Hoorde er natuurlijk pas van toen je min of meer al was vertrokken, maar met wat gesnuffel op internet werd mij al snel duidelijk wat je daar doet. Erg interessant en als je terug bent, wil ik er graag meer over horen. Voor nu heel veel succes en geniet ervan!

    Liefs Marjolein

  • 19 Mei 2011 - 08:28

    Renee:

    Hey Linda, Zie je hoe leuk die dolfijnen zijn!! Haha en je hebt al wel aardige foto, ik had ook stapels foto's van de zee, zoek de dolfijn...Maar de walvissen zijn er vast wel eerder dan augustus, goed opletten!! Heb je de Robberg Hike al gedaan, dat is bij Plettenberg, echt een aanrader!!!Zie je veel zeeleeuwen!!
    Geniet!! groetjes aan allemaal liefs Renee

  • 19 Mei 2011 - 18:55

    Caroline:

    Hey Linnie, wat super gaaf om weer van je te horen en helemaal leuk met zo'n fotogalerij erbij! Het is zo onwerkelijk dat jij daar bent in die mooie omgeving. Geniet ervan en succes met BSR :-)
    Liefs,
    Caro xxx

  • 20 Mei 2011 - 13:26

    Debby:

    Hoi Lin,

    Je enthousiasme komt bijna uit mijn pc! Geweldige foto's en super om te lezen dat je het zo geweldig naar je zin hebt. Succes met de studie!

    XXX Debby

  • 21 Mei 2011 - 18:18

    Marlies En Bert:

    Hi LIn,

    Werkelijk super. Ben jaloers op je; vooral op het verhaal van de dolfijnen.
    Ben benieuwd hoe het gewiebel met de voeten nu echt werkt. Ik mag vrijdag a.s. weer!

    Marlies (en Bert natuurlijk...)

  • 22 Mei 2011 - 08:24

    Anita:

    Ha zus, deze site is inderdaad een stuk beter! Gaaf hoor wat je allemaal doet. Ik heb morgen mijn 1e behandeling. 's Avonds ben ik weg, dus ik probeer dinsdagavond wel even te skypen! Ben erg benieuwd. Kreta was helemaal super, maar je hoort het allemaal nog wel.
    Volgens mij heb ik geen mail gekregen toen je een nieuw verslag hebt gemaakt, maar misschien heb je pas later mailadressen ingevoerd. Wacht het nog wel even af.
    Dikke kus Anita

  • 22 Mei 2011 - 08:27

    Gina En Donna:

    lieve tante linda, het is al lang dat je wegbent. vanmiddag gaan we de konijntjes halen. dikke kus van gina en donna

  • 22 Mei 2011 - 13:57

    Tamsin:

    Hoi Linda,

    Wat een geweldige verhalen en foto's!Fijn om te horen dat het zo goed bevalt! Heel veel plezier nog!

    groetjes,
    Tamsin

  • 23 Mei 2011 - 11:25

    Marjan, Andre En Roo:

    Hoi Lin,

    Ziet er geweldig uit. Leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. We hebben er al zin in! Zit vandaag met een zere rug thuis te werken. Tijd voor BSR? We kijken al uit naar 8 juli.
    Liefs, Marjan

  • 24 Mei 2011 - 17:07

    Uta:

    Hoi Linda,
    Ik heb je eindelijk gevonden! Gister was Anita hier (dus je zult inmiddels wel weten hoe het met haar gaat) en vandaag Olga. En ik heb eindelijk je vakantieblog gevonden dankzij Anita. Ja begrijpt wel dat veel me bekend voor komt en dat geeft me een heerlijk gevoel. Super dat je het zo naar je zin hebt. Een 10 voor je eerste test is ook niet slecht om mee te starten. Ik geniet met je mee. Kun je me je e-mail nog een keer sturen, want ik wil je nog wel een paar andere dingen ook mailen. Liefs voor nu en ga zo door, geniet en leer veel. Uta

  • 25 Mei 2011 - 07:55

    Josien:

    ha lin, dit is inderdaad betere site. leuke foto's
    maar die koeien en schapen hebben we hier ook. zelfs zo'n pino :-).

    tot snel!!! gaaf!

  • 26 Mei 2011 - 09:41

    Annemarie:

    Ha Pin,

    Wat ziet het er toch fantastisch uit daar!!! En wat gaaf die dolfijnen! Het zou natuurlijk helemaal geweldig zijn als je ook nog walvissen gaat zien!! Ik ben er nog helemaal uit hoe skype werkt (ging iets niet goed bij het toevoegen van jouw skypenaam aan mijn contacten), maar dat komt vast wel goed! Have fun met wiebelen, braaien, hiken etc etc!
    x An

  • 26 Mei 2011 - 18:39

    Els:

    Gevonden! Ikwil ook weer dolfijnen! Jammer dat het geen weer is om te zwemmen! Ik las in eenreactie een tip vvoor een hike met kans op zeeleeuwen, doen! Want die zijn ook zo gaaf in het wild!
    Tot morgen

  • 27 Mei 2011 - 14:32

    Mies:

    Wat leuk dat die dolfijnen een ingebouwde klok hebben. Zouden ze ook naar hun werk gaan?
    Het ziet er daar fantastisch uit.
    Ik heb me opgegeven voor jouw verdere belevenissen, groetjes, Mies

  • 28 Mei 2011 - 10:41

    Karin Bakker:

    He Linda,

    Wat klinkt het allemaal fantastisch.
    Heel leuk om over je avontuur te lezen en ik blijf het volgen.

    groetjes,
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Linda

Volg mijn belevenissen tijdens mijn verblijf van 5 maanden aan de Body Stress Release Acedemy in Rondevlei, Zuid-Afrika.

Actief sinds 17 Mei 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 19709

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 26 September 2011

Linda in (de) Wilderness

Landen bezocht: