Wat is Body Stress? - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Linda Heskes - WaarBenJij.nu Wat is Body Stress? - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Linda Heskes - WaarBenJij.nu

Wat is Body Stress?

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Wilderness

Dit weekend heb ik Zuid-Afrika niet verder verkend. Studeren stond op het programma, want over 1,5 week zijn de eerste 2 examens al en mijn korte termijngeheugen blijkt toch best wel kort.... herhalen dus. Het is raar weer hier. Het heeft hier ontzettend veel geregend begin van de week. De dirt road naar de academie was op verschillende plaatsen behoorlijk overstroomd, zie foto's, het leek wel een waterval over de weg heen, terwijl het beekje normaal onder de weg door stroomt. De rest van de week zijn we maar omgereden, daar was de weg beter. En sinds vandaag is het weer stralend weer en zat ik in bikini op het balkon met mijn neus in de boeken.

Wellicht vragen jullie je af, wat is dat nou Body Stress Release, waar is Lin nou precies mee bezig? Ik ben met de teksten van mijn website begonnen dus dit is ook een mooie gelegenheid om jullie uit te leggen wat ik hier doe en waarom ik zo enthousiast ben over BSR. Ik zal het met bits en pieces in mijn blog verwerken hoor, vrees niet. Tegen de tijd dat ik terug kom zijn jullie volledig op de hoogte.

Om te beginnen, wat is Body Stress? We lopen allemaal in het dagelijkse leven tegen stress/spanning aan. Dat is ook prima want een bepaalde mate van stress zorgt er voor dat we goed functioneren, ons kunnen ontwikkelen etc. Krijgen we echter te maken met meer stress dan we aan kunnen dan gaat die stress/spanning zich vastzetten in ons lichaam. We hebben het dan over vastgezette spierspanning. Dit gebeurt trouwens door ons autonome zenuwstelsel dus hier heb je totaal geen invloed op, dit gebeurt automatisch.
We onderscheiden verschillende soorten stress. Allereerst fysieke stress, dit kan ontstaan door plotselinge overbelasting zoals een val of een ongeluk (zoals mijn botsing met de vrachtwagen). Maar ook door langdurig opgebouwde overbelasting door zwaar werk, verkeerde houding achter een bureau, lekker onderuit voor de tv etc. Dit kan naast nek/rug klachten ook leiden tot hernia of rsi-achtige klachten.
Daarnaast is er emotionele stress. Dit heeft te maken met alles wat er op emotioneel/mentaal vlak op je pad komt, maar ook met de drukte van het dagelijks bestaan, thuis of op het werk. Dit uit zich vaak in maag/darm/hartklachten.
Tenslotte is er chemische stress. Het lichaam kan overbelast / chemisch verontreinigd worden door toevoegingen in voedsel, inademen van bepaalde stoffen, injecties of via de huid (cremes, schoonmaakmiddelen) met als gevolg hevige hoofd- en/of nekpijn.

Als de hierdoor opgeslagen spierspanning niet wordt losgelaten en zich vast zet in het lichaam praten we over Body Stress. Hoe langer de Body Stress is opgeslagen in het lichaam, hoe minder efficiënt je lichaam zal gaan functioneren.

Dit was les 1, wordt vervolgd!
xl

  • 12 Juni 2011 - 20:08

    Cecile Vollebregt:

    Hallo Linda, vind het leuk om je zo te volgen ,ik houd je blog goed bij.Groeten tante Cecile.

  • 12 Juni 2011 - 21:14

    Caroline:

    Ik kan niet wachten tot de echte BSR behandeling van je:-)
    Veel succes!
    Liefs, Caro xxx

  • 13 Juni 2011 - 05:54

    Anita:

    Nou zus, duidelijk verhaal!

  • 14 Juni 2011 - 17:04

    Brenda:

    Ha die lin, wat een feest op je blog! Ik heb de hele treinreis gelezen en
    Je foto's bekeken. Ze zijn prachtig. Ik kan me voorstellen dat je lt geheugen het laat afweten met al deze opeenvolgende spannende dingen. Lin, braaise daar. En ik lees graag meer, liefs, Brenda

  • 18 Juni 2011 - 22:04

    Remco:

    Hoi Linda, wat leuk om te lezen dat alles goed gaat daar. Wat een avontuur zeg! Ik kom snel weer langs op je blog.
    Liefs, Remco

  • 22 Juni 2011 - 20:18

    Renee:

    Hey Linda,
    Wat leuk om weer even te lezen, ben jaloers, zou zo weer willen!! Heerlijk he!! Jammer dat het toch wel koud is, maar ja, gaaf is het toch wel. Je zus komt binnenkort bij mij, leuk he! Geniet nog maar lekker!! Groetjes aan de rest, en we gaan wel releases uitwisselen als je terug bent :)
    liefs Renee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Linda

Volg mijn belevenissen tijdens mijn verblijf van 5 maanden aan de Body Stress Release Acedemy in Rondevlei, Zuid-Afrika.

Actief sinds 17 Mei 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 19703

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 26 September 2011

Linda in (de) Wilderness

Landen bezocht: