Stekelvarkentje plagen - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Linda Heskes - WaarBenJij.nu Stekelvarkentje plagen - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Linda Heskes - WaarBenJij.nu

Stekelvarkentje plagen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

05 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Wilderness

Dat is wat de 5 jonge leeuwen gisteravond deden tijdens onze avondsafari. We waren met zijn vieren gisterochtend vertrokken naar Schotia Game Reserve, iets boven Port Elizabeth 400 km verderop langs de kust. Toen ik 18 jaar geleden in Zuid-Afrika was hebben we altijd zelfstandig door de parken gereden maar nu wilde ik wel eens iets anders. Dus in de open jeep en ook in het donker reden we nu met de ranger door het park. Van alles gezien, zie foto’s. De 5 jonge leeuwtjes van een half jaar die met de 2 stekelvarkens aan het spelen waren zijn toch wel de topper van de safari. Na het eten, om een uur of 9 vertrokken we voor het laatste uurtje safari. Op zoek naar de leeuwinnen, de leeuwen hadden we al gezien. Het duurde even maar dan heb je ook wat. Die stekelvarkens hebben die stekels niet voor niets en dat weten die leeuwtjes nu ook. Die varkens vallen echt met hun achter- en zijkant aan en die stekels doen pijn! Wel wat sneu om zo’n varken in de stress te zien maar beiden zijn ze er ‘ongeschonden’ van af gekomen, alhoewel ik wel denk dat ze nu wat Body Stress Release kunnen gebruiken :), en die leeuwen ook.

Om 11 uur waren we terug in het ‘kamp’ waar we prachtige kamers hadden. En het was er zo stil, geweldig! Om half 8 werden we weer opgepikt voor de laatste rit. Al weer zagen we de ondeugende leeuwtjes die nu bezig waren om onder de omheining door te glippen en met zijn 5-en aan moeders aandacht te ontsnappen, zo grappig om te zien. De ranger maakte zich niet zo druk want het was nog steeds eigen terrein alleen mogen de grote leeuwen daar niet omdat aan de andere kant de mensen overnachten. Die kleintjes kunnen er straks ook niet meer doorheen.
Om half 11 werden we na het ontbijt weer bij de gate afgezet. Super! Daarna weer terug naar Wilderness. Onderweg geluncht in Knysna en nu moe maar voldaan achter de pc. Morgen weer aan de studie!

Verder nog wat dingen van alle dag
Het is koud…. De Afrikaners zitten met handschoenen aan in de klas :). Wij Dutchies redden het nog wel met een fleecetrui, maar winter in Afrika is toch anders dan veel mensen denken.
Wisten jullie dat president Zuma officieel 7 vrouwen heeft en inofficieel 23? Dat kost wat……?

Baie plesier!
xl

• 05 Juni 2011 - 16:57

Anita:

Gaaf hoor zus, echt veel gezien! Hier heerlijk weekend gehad, lekker bbq-en, vandaag minder weer, maar hemelvaart was heerlijk. Spreek je gauw, Anita x

• 05 Juni 2011 - 17:28

Caroline:

Wat gaaf zeg, zo'n safari en super die foto's! Vandaag heb ik heerlijk 35 km gefietst, boys zijn er weer.... de week kan beginnen :-) Jij succes met BSR. Tot skypes! Cx

• 06 Juni 2011 - 17:48

Annemarie:

Even testen of het nu wel lukt om te reageren....

• 06 Juni 2011 - 17:51

Annemarie:

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, gelukt! Dan hier voor de derde maal mijn reactie, ik blijf volhouden!!!
    Prachtige foto's, wat zul jij hebben genoten!!! Weer eens wat anders dan naar de camping in Ouddorp zoals wij afgelopen dagen hebben gedaan :) Niet zo spannend (we kwamen niet eens leeuwen tegen..), maar wel heerlijk relaxen en genieten van het Hollandse landschap! Dikke kus (ook van Isa, Jasper en Mark), An

• 08 Juni 2011 - 09:04

Els Luijten:

he linnie,
    wowie, ik word steeds jaloerser... waar blijven mijn zeeleeuwen? Je moet goed je best doen want ik heb dringend behoefte aan BSR. Alles zit vast. Snap je nou al waarom het werkt?
    vrijdagavond skype? ik log om 21 en 22 in als het lukt.

• 13 Juni 2011 - 09:49

Janna:

Super die foto's! Je bent zeker wel erg blij dat je voor die lange zoomlens hebt gekozen?