Vakantie - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Linda Heskes - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Wilderness, Zuid-Afrika van Linda Heskes - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

04 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Wilderness

Yes, had een 10 voor mijn examen!! De dag begon dus goed met een mooi zonnetje. Jammer dat van mijn goede voornemen om wat meer te bewegen niet veel terecht kwam. Ik liep vanaf de academie naar huis (ca 12 km) toen het na 3 kwartier begon te stortregenen…. De batterij van mijn mobiel was leeg maar huisgenoot Tamara besloot spontaan me te komen halen, heel fijn.
De vakantie was heerlijk. Vanaf woensdag op pad met Tamara en Anouk. Eerst naar Tsitsikamma, een prachtig natuurgebied hier 150km vandaan. Daar gehiked en overnacht in uitgestorven Storm River Village. Onze ochtendhike ging door een fikse regenbui niet door dus meteen op naar surfersparadise Jeffrey’s Bay waar studiegenote Margereth in een echt prachtig huis woont met haar gezin. Was super gezellig met een braai en veel vrienden van hun. De volgende dag door naar het Art festival in Grahamstown. Dat is een soort combi van Oeral, Parade en Lowlands/Jazz festival. Overal voorstellingen door de stad in verschillende theatertjes of tenten. We kenden natuurlijk helemaal niets maar op goed geluk hele leuke voorstellingen uitgekozen. Sev Ngesi (cabaret), David Newton (cabaret), Guy Buttery (akoestisch gitaar), een jazzband met zanders die niet zingen maar murmelen, heeft vast een hele mooie naam maar die ken ik niet, en nog 2 Afrikaanse bands waarvan er 1 heel goed was en de ander verschrikkelijk. Zaterdag aan het eind van de middag helaas al weer weg. We wilden de terugreis niet in 1x doen dus weer via Jeffrey’s Bay, bij Margareth gelogeerd en zondag weer thuis.
Nu zit ik weer lekker ‘thuis’ met mijn fleece en sjaal voor de kachel :). Hopelijk hebben jullie allemaal een mooie zomer en fijne vakantie voor de vakantiegangers!
xl

  • 04 Juli 2011 - 17:41

    Anita:

    Ha stuudje, je bent het nog steeds niet verleerd. Super hoor! Mooi hoor daar, dat gebied ken ik ook niet. Wij gaat de 16e weg, skypen nog wel een keer voor die tijd. Donderdag naar Renee, ben benieuwd. x

  • 04 Juli 2011 - 20:09

    Caroline:

    Hey die studiebol, super een 10! Wat ben jij goed.... wel fijn voor je :-) Leuk die vakantiefoto's en dat je het zo top hebt gehad. Hier lekker weer, ben nu 3 weken vrij. Ik ga donderdag met de boys een week naar An in Zeeland. Joepie! Cx

  • 05 Juli 2011 - 20:19

    Mies:

    Wat een belevenissen Linda, het is nog leuker dan je al dacht. De fotoos zijn fascinerend, wat een indrukwekkende natuur en vooral wat lopen daar weinig mensen rond. Voor een Nederlander ziet het er heel leeg uit. Op naar de volgende 10!

  • 06 Juli 2011 - 06:24

    Anne-Mieke:

    Ha Lin, ik ben weer helemaal bij hoor! Heb al je verslagen gelezen en de foto's bekeken. Wat een avontuur daar zeg. Super leuk om op deze manier mee te kunnen leven. En....ik kan niet wachten tot je terug komt, want die nek van mij is momenteel echt drama. Ben inmiddels bij een andere fysio, maar of dat uitmaakt?!? Heel veel sterkte met je studie verder en natuurlijk ook heel veel plezier. See you in 82 days xxxxxx

  • 06 Juli 2011 - 06:25

    Anne-Mieke:

    Oh ja: en een 10 natuurlijk SUPER!!!!!

  • 06 Juli 2011 - 11:55

    Els:

    Maaike wil ook naar zuid afrika. Komt denk ik door de waterval. Festival leek ook leuk. Was het net zo druk als lowlands?? Je moet ook maar eens wat mensen op de foto zetten en het dorp want nu lijkt het alsof er niemand woont!
    Gefeliciteerd met je 10. Als ze die hier halen mogen ze kiezen wat ze willen eten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Wilderness

Linda

Volg mijn belevenissen tijdens mijn verblijf van 5 maanden aan de Body Stress Release Acedemy in Rondevlei, Zuid-Afrika.

Actief sinds 17 Mei 2011
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 19703

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 26 September 2011

Linda in (de) Wilderness

Landen bezocht: